Concert voor stem en cello in Oostum

Op zondagmiddag 21 februari 2010 speelt in het kerkje van Oostum de Duitse cellist en stemkunstenaar Roland Graeter. Zijn bijzondere optreden is een mix van geïmproviseerde muziek en theater, waarbij zijn expressieve mimiek de klanken van stem en cello ondersteunen.

De muziek is gebaseerd op middeleeuwse muziek, minimal music, klassiek en jazz, terwijl  in zijn stem en voordracht het dadaïsme van Kurt Schwitters doorklinkt. Expressief, soms meditatief, maar altijd open en toegankelijk, een theatrale luisterervaring! In een aantal stukken wordt Graeter begeleid door gitarist Dick Toering. Graeter speelde in het verleden onder andere met de bekende cellist Ernst Reijsiger, die een vergelijkbare stijl hanteert.
Het concert in Oostum is een voorproefje van de grote muziekmarathon die Graeter in 2011 uitvoert: elke dag een concert in een Europese stad, samen met lokale musici; ook Oostum zal onderdeel zijn van deze muziekmarathon.

Dit concert wordt gesteund door de Culturele commissie Oostum en de Stichting ter bevordering van dingen die anders niet gebeuren

Waar: kerkje van Oostum
Wanneer: zondag 21 februari, aanvang half vier